BG

Hvis du har solgt din bolig i en forening administreret af Foreningsvirke, er det vigtigt, at vi får besked hurtigst muligt. Når vi får de nødvendige oplysninger, kan vi sikre, at overdragelsen bliver håndteret korrekt, og at den nye ejer får adgang til relevante oplysninger, dokumenter og opkrævninger.

Du, eller din mægler, skal sende os informationen via e-mail til kontakt@foreningsvirke.dk.

Mailen skal som minimum indeholde:

  • Den handlede husstands adresse
  • Overtagelsesdatoen (datoen hvor køber overtager boligen)
  • Købers fulde navn/navne
  • Købers e-mailadresse
  • Købers telefonnummer
  • Eventuel anden relevant information, fx hvis der er tale om dødsbo, familieoverdragelse eller udlejning

Du må meget gerne også vedhæfte købsaftale eller anden dokumentation, hvis det er muligt – men det er ikke et krav.

Så snart vi har oplysningerne opdaterer vi ejerregisteret. Vi sikrer også, at fremtidige fællesudgifter og anden økonomi bliver afregnet med køber.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?
Services

Der er så meget mere, vi kan hjælpe med...

Ønsker du at indfri din andel af foreningens fælleslån? Her kan du læse, hvordan det foregår – og hvad du skal være opmærksom på i forhold til gebyrer og proces.

Ved salg af en andelsbolig udarbejder vi både salgsaftale og nøgleoplysningsskema samt står for den økonomiske afregning mellem køber og sælger.